Lavendel zaaien

Helaas moet ik nog even geduld hebben om buiten in de tuin bezig te kunnen gaan. Maar het begint nu toch wel erg te kriebelen. De dagen beginnen alweer langer te worden en ook in de avond is het weer een beetje langer licht.


We willen nog één border in onze tuin aanpoten. In deze border willen we lavendel poten en dit kan ik gelukkig alvast gaan zaaien, in huis uiteraard. Tegen de tijd dat de lavendel planten dan naar buiten kunnen heb ik ze al uit kunnen laten groeien tot echte plantjes.


Samen met onze zoon heb ik de zaadjes al in het meegeleverde potgrond gepoot. Het is erg leuk om dit nu samen met hem te kunnen doen. Momenteel kunnen we alleen maar afwachten en de potgrond met de zaadje nat houden. Vooral het geduld hebben is bij kinderen nog wel moeilijk.


Ik heb dit "lavendel poot pakket" bij de Action gekocht. Afgelopen jaar heb ik een zelfde pakket gekocht en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Net als de paprika en de tomaat, echter ben ik bij deze 2 erachter gekomen dat je hiervoor ook prima het zaad van de paprika en tomaat uit de winkel kunt gebruiken. Over de paprika en tomaat vertel ik later meer.

Binnenkort meer over onze lavendel planten..