Planbord voor onze zoon

Dagelijks kregen wij van onze zoon de vraag wat we gingen doen. Omdat hij met zijn 3 jaar nog geen klok kon lezen, heb ik zelf een planbord op mat van onze keuken gemaakt. Niet alleen voor ons is dit fijn, maar vooral voor onze zoon. Nu weet hij dan ook precies wat we op welke dag gaan doen.



Bij mijn favoriete winkel, Action hebben we een magnetische weekplanner opgehaald en van een vriendin kreeg ik te tip van een website welke leuke zwart wit pictogrammen had. Ik wou juist voor zwart wit gaan omdat dat bij het thema van het huis past, maar ook omdat je dan minder prikkels krijgt in het hoofd van je kindje.


Op de website van dagritmepictogrammen heb ik de pictogrammen uitgezocht en uitgeprint op de juiste grote van onze magnetische weekplanner. Hierna heb ik de pictogrammen gelamineerd zodat ze mooi blijven. Vervolgens heb ik wat magneetjes bij de Action gekocht en nadat ik de magneetjes uit elkaar heb gehaald, heb ik ze met wat kit bevestigd op de kale magneet.


Ben jij nu niet zo creatief of heb je nu geen zin of tijd om dit zelf te maken, dan kun je natuurlijk bij mijndagritmepictogrammen ook gewoon je planbord bestellen met de pictogrammen naar keuze, want op deze manier creĆ«er je rust in het hoofd van je kind, maar uiteindelijk ook bij jouzelf en je gezin.